nedelja, 6. marec 2011

EMA & DORA

Točno na isti dan, 27. februarja, kot se je zgodila prva EMA, le 18 let kasneje smo izbrali že sedemnajsto pesem, ki jo bomo maja poslali v evrovizijski boj oz. na Eurovision song contest (ESC). 
Uh, lani smo (so) ga z izbiro Narodnozabavnega rocka res pihnili in to še bolj kot takrat, ko smo leta 2004 poslali tista dva mladoporočenca. Se jih sploh še spomnite? Mene bolj kot njuna glasbena ustvarjanja zanima, če sta sploh še poročena. Če še malo raziskujemo po lestvici mojih najmanj priljubljenih predstavnikov, bi s 3. mestom nagradila Dežana. Zgodilo se je leta 2006, ko je prepeval o Mr. Nobody-ju. Verjetno se mu ni bilo težko vživeti v pesem. Še sedaj pa ima verjetno marsikdo nočne more, če se samo spomni na tisto njegovo »muvanje« in novopečeno bradico. Če tistega leta ni bilo kuhanja na EMI in vnaprejšnjega dogovarjanja, potem pa … vrag naj vzame! Seveda je bilo, saj bi si Lenderova zaslužila vsaj tiste 3 točke s strani »strokovne« žirije, tako pa so žal Mandoline ostale doma. Še danes se sprašujem, katero mesto bi nam prinesle. Ne vem, če veste, ampak vzporedno z Evrovizijo poteka še tekmovanje vseh drugouvrščenih pesmi vseh sodelujočih držav in Mandoline so takrat zmagale! Z-m-a-g-a-l-e! Kaj bi bilo, če bi bilo … Pa pustimo preteklost zadaj.

Maja nas čaka nov glasbeni obračun, kjer nas bo zastopala Maja. Maja Keuc. Ja, ja, tista, ki ima tak glas, da ti grejo vse kocine pokonc. Vesela sem, da je zmagala. Čeprav tudi "Aprilska" pesem ne bi bila slaba izbira, mi je ona že malo zoprna s tistim njenim posnemanjem Ga-Ga-jinega stila. Pa tista kretnja z roko, ki se je ponavljala in ponavljala. Kaj je blo to? 
Končalo se je tako, da je šema ostala doma, na ESC pa bo končno odšel odličen vokal in solidna pesem. Vanilija oz. No one mi na prvo uho ne deluje presežek, je pa dejstvo, da je bila ta pesem ena izmed boljših na letošnji EMI. Z malo domišljije in občutka verjamem, da bi se pesem dalo še precej izboljšati in prilagoditi, da bi Majin glas še bolj prišel do izraza. Sploh pa nam ni potrebno skrbeti, saj s tako močnim vokalom tudi ob bolj povprečni pesmi ne moremo ostati neopaženi.

Režija, ne ne … žirija. Bila sem zelo skeptična glede morebitnega okusa nastavljenih žirantk. Ok, Darja Švajger je bila upravičeno v žiriji. Nas je le že 2x zastopala na ESC-ju in žvrgoli tako, da se je človek kar ne naposluša. Severina? Saj je zvezda in vse, samo … halo?! Nisem zato, da tujci krojijo našo lastno usodo. Čeprav je pa res, da mi smo bolj tak mevžast narod, ki marsikdaj ne zna izraziti lastnega stališča. Izbira Mavčeve me, glede na njeno ESC udejstvovanje, niti ne preseneča, sem pa pogrešala moško besedo v žiriji. Sem bolj feministka kot kaj drugega, vendar pa … malo ravnovesja tudi mora biti.
Kljub mojim začetnim dvomom glede žirije in njihovim sprotnim medlim komentarjem (za njih so bile kar vse pesmi zanimive ali dobre - nekje tukaj se je pester pridevniški izbor končal … pogrešala sem bolj kritično razmišljanje žirantk in morda tudi kakšno negativno kritiko – roko na srce, materiala so imeli zadosti) so se žirantke na koncu pravilno odločile in izbrale pravi 2 superfinalistki!

Zdi se, da je letos Slakonja zakrpal vse luknje in zbrisal sence, ki so se zadnja leta zgrinjale nad EMO. Vsaj malo je uravnovesil vse tiste ženske hormone, EMA pa je z njim končno postala zanimiva, začinjena s humorjem in gledljiva do konca. Če smo vsa prejšnja leta vsi nestrpno čakali, da že razglasijo zmagovalca in da se tisti medglasovalni šovi v obliki pevskih točk končajo, je bilo letos povsem drugače. Nič dolgočasno! Prav nasprotno, meni je bil prav ta zadnji del EME, ko je bila na sporedu zabava s Klemnom, najbolj všeč. Kljub vsem »v živo spodrsljajem« je Slakonja s svojo sproščenostjo, spontanostjo in z miksom 16 let skomin poskrbel, da se bomo te EME spominjali kot ene izmed boljših! Hvala Klemen, da nam ni bilo dolgčas!  



Sedajle sem še pod vtisom hrvaške Dore, kjer so ravnokar izbrali svojo predstavnico. Njihov letošnji koncept je tudi povsem drugačen od predhodnih. Šest tednov zaporedoma so izbirali izvajalca/ko, ki jih bo zastopal/a na ESC-ju. Danes so v finalu izbirali med preostalima dvema izvajalcema (Jacques Houdek in Daria Kinzer) in pa tremi pesmimi. Že od začetka sem navijala za Houdeka, ki je zares izvrsten vokalist in interpret, samo žal ni zmagal. Za izbrano pesem Lahor je bila Daria res boljši izbor.



Se mi pa refren pesmi v angleški različici sliši kot: Break a leg. Ne vem sploh, ali sem slišala prav. Bomo videli, ko pride tekst na splet. Pa saj tudi za našo Majo po prvi kitici nisem vedela, v katerem jeziku sploh poje. Hm, sedaj ata google že pravi, da sem prav slišala in angleški naslov zmagovalne pesmi je res Break a leg. Moram slišati še v kontekstu, preden podam končno mnenje.

Menim pa, da bo naša Vanilija v angleščini zvenela veliko bolje. Že komaj čakam, da slišim celo verzijo.

Imamo letos boljšo pesem in predstavnico za ESC kot naši sosedi?



Ja, imamo!  

Ni komentarjev:

Objavite komentar