četrtek, 2. februar 2012

PREKLETA VINJETA

Prekleta vinjeta. Pa ne zato, ker je bilo treba kupiti novo letno vinjeto za mojega Vladimirčka (tako je ime mojemu avtu). Niti ne zaradi njene cene, čeprav je bila njena prvotna cena bližje moji denarnici. Prišel je februar in čas je bil, da odlepim prelepo rozasto vinjeto. Škoda, ker mi je bila po barvi prav pisana na kožo. Obožujem roza barvo in tudi če bi si želela roza vinjeto, ne bi nikoli rekla, da jo bomo v Sloveniji dejansko dočakali. To je verjetno ena tistih stvari, ki spada v poglavje »Samo v Kuri in nikjer drugje«. Kje pa še imajo rozaste vinjete? Najbrž nikjer, lahko pa tako vsaj upam, da bomo drugo leto morda dočakali vijolične.

In danes je bil že skrajni čas, da na vetrobransko steklo nalepim novo. Po navadi za take stvari prikličem na pomoč domače moške roke, ki to nekako bolje obvladajo. No, ne vem, če bolje, ker priznam, da do sedaj vinjete še nisem menjavala sama. No, saj ne da nisem sposobna na steklo nalepiti nove, je pa najprej potrebno odlepiti staro. In to baje ni tako lahko. Ne bi vedela, samo vem, da je bil pri odstranjevanju v igri nek postopek segrevanja vinjete s fenom ali kaj. Do danes se res nisem obremenjevala s tem, kako spraviti stran vinjeto, ker se mi ni bilo potrebno.

Danes pa je odstranjevanje vinjete kar naenkrat postalo velik problem. Nisem doma, niti blizu doma. In mojega dobrega brata, ki bi mi pomagal, ni pri roki. Prepuščena sem sama sebi. Sicer bi lahko z menjavo počakala do jutri. Vendar to ne bi bila dobra ideja, ker bo menda še bolj mrzlo in burja bo še močnejša.

Danes je zadnji čas. In se lotim. Z nohti in alkoholom. Ne gre. Kako ne gre? Edina meni znana tehnika s fenom zaradi ne bližine elektrike ne pride v poštev. Kako naj jo torej spravim dol? Kličem prvo pomoč – brata, seveda. Pravi, da obstaja neko strgalo, ki se ga da kupiti na bencinskem servisu. Eh, klinc pravim, ne bom se vozila kilometre stran, da bom kupila to strgalo, ki verjetno ni kaj prida. Nadaljujem z nohti in alkoholom. Nobenega napredka. Takoj se zatrga. Iz česa je ta vinjeta in iz koliko plasti sestoji? Milijonov? Kur…, vinjeta NE gre stran! Razmišljam preveč po blondinsko in obstaja še kakšen lažji način odstranitve, ki se ga moji možgani ne spomnijo? Ravno ko hočem izstopiti iz avta in z vso močjo zaloputniti z vrati ter vinjeto poslati v tri krasne, pride prijateljica. Poskusi še ona. Spet ne gre. Poiščemo špohtl. To je tista lopatica za kitanje. Počasi, z napredovanjem po polžje, nama je uspelo spraviti to glupo vinjeto dol! Naj bo rozasta, še vedno je glupa. In sestavljena iz stotih plasti. Odstraniš eno plast in že misliš, da zdaj bo šlo, pa še vedno ne gre, ker so spodaj še nove plasti! Dol je šla po miniaturnih koščkih in moj bogi Vladimirček, sedaj je vinjeta v prafaktorjih razsuta po njem. Kje nek Slovenija nabavi te vinjete, ki ne grejo dol? Je to kakšna cenena varianta vinjet? Z avstrijskimi že ni takih težav. So njihove torej boljše?

Ravno nekaj dni nazaj sem na TV-ju gledala prispevek, ko so enega moškega, zaposlenega na tehničnih pregledih ali na servisu, spraševali, koliko časa porabi, da odstrani vinjeto. Odgovoril je, da od 20 sekund pa naprej do … no, ni dokončal stavka. Verjetno porabi tudi več minut. Vem pa, da smo danes midve s prijateljico, popolni amaterki, potrebovali pol ure, da smo jo odstranile. Morda zato, ker smo ženske. Morda zato, ker ne znamo. Morda zato, ker je prehud mraz. Morda pa je problem v vinjeti … prekleta vinjeta. Kako pa jo odstranite vi?

Na pol poti ...

4 komentarji:

  1. no, mojemu možu pa letos sploh ni bilo potrebno odstranjevati teh vinjet... saj je že bilo dovolj, da je vozil za enim avtom...
    potem pa so vse porihtali kar na servisu.

    OdgovoriIzbriši
  2. S strgalom gre dol v pol minute brez problema.

    OdgovoriIzbriši
  3. Robčki za dojenčkove ritke (vlažni seveda), z njimi malo namočiš, navlažiš vinjeto, potem pa špohtl, ali strgalo za keramično ploščo, ali žiletka, olfa nož in podobno, da odstraniš večino vinjete. Ko je glavni del odtstranjen, še čiščenje ostankov in lepila z vlažilnimi robčki.
    Ah aja, ti robčki so super, za odstranjevanje madežev z zidu, omar, mize in podobnih zadev v stanovanju. Pri nas jih kar dosti rabimo, pa čeprav ne ravno za otroške ritke.

    OdgovoriIzbriši
  4. Hehe, tale objava me je pa nasmejala :)

    Drugače pa, moj način je tisti s fenom. Enostavno segreješ vinjeto in se odlepi skorajda sama. Potem z alkoholom odtraniš ostanke lima na vetrobranskem steklu in je to to. Včeraj sem odstranil/namestil dve, vse skupaj pomoje vzelo 10min. Za naslednje leto si pripravi fen+elektriko na dosegu roke :)))

    OdgovoriIzbriši