sobota, 20. julij 2019

SODOBNI DOHTARJI OD SPREDAJ

Ko sem bila stara 10 let, je moj stric postal doktor. Ne zdravnik, ampak doktor ekonomskih znanosti. Takrat nisem razumela, kako je lahko nekdo, ki ni zdravnik doktor. Spomnim se, da mi je stric podrobno razložil celoten sistem … od tega, kako najprej diplomiraš, študiraš naprej, narediš magisterij ter nato še doktorat. Zraven mi je kazal svojo svežo knjigo (op. doktorsko dizertacijo) in razložil, da je to njegovo doktorsko delo. Recimo, da sem stvar razumela dovolj dobro, da sem vedela, za kaj približno gre. Vsekakor pa sem čutila, da je to, da si doktor, nekaj posebnega in da to ni kar vsak. In prav takrat sem si zastavila cilj, ki me je spremljal vse do 2. letnika faksa: ko bom diplomirala, bom takoj vpisala magisterij, nato pa še doktorat. To ni bila želja, to je bil cilj … Ampak naši cilji se skozi različna življenjska obdobja spreminjajo, kajne? Da postati magister in doktor ni bil več moj cilj, nisem bila kriva sama. Moj cilj ali jaz se nisva spremenila. Spremenili so se časi in spremenil se je visokošolski izobraževalni sistem v Sloveniji.
Že od nekdaj vidim svojega strica kot zelo inteligentno osebo, vredno občudovanja zaradi svoje strokovnosti in idej. In ker je bil stric doktor, sem predvidevala, da so pač  vsi doktorji taki – inteligentni osebki z nazivom, ki spreminjajo svet. To moje prepričanje je padlo v vodo, ko sem prišla na faks. V prvem letniku sem še nekako mislila, kako oh in sploh so vsi doktorji/predavatelji na faksu, po letih opazovanja pa sem ugotovila, da sem se globoko uštela pri svojem prepričanju in da na tem svetu obstaja več kvazi doktorjev kot pa tistih pravih, ki dejansko nimajo samo naziva, ampak tudi kakšno možgansko celico strokovnosti več od povprečnih ljudi in so dejavni tudi v realnem življenju. In ko ugotoviš, da je fakultetna znanost sama sebi namen in da predavateljska strokovnost živi samo v teoriji, v praksi pa se konča … takrat se človeku porušijo sanje in prepričanja o vrednosti izobrazbe.
In če me je faks kaj naučil, me je naučil to, da biti doktor še ne pomeni, da si car. Poleg razbitja osebnega mita o doktorjih, pa se je v času mojega študija spremenilo še nekaj … sistem. Kar naenkrat so uvedli bolonjski sistem in meni nič tebi nič, so znanstveni magisterij in doktorat ukinili. Ja, tisti magisterij, ki mi je bil cilj že vse od 10. leta starosti.
Sprijazniti se z dejstvom, da z magisterijem in mladostniškim planom ne bo nič, niti ni bilo tako težko.  V času do moje diplome se ni spremenil samo sistem in moja zavest, da naziv ni vse, ampak še nekaj bolj pomembnega … dejstvo, da lahko že vsak povprečen cepec z viška evri vpiše doktorat, napiše par člankov, dizertacijo (povsod še tega ne) in postane doktor. Pri 30ih letih. Včasih so bili mladi doktorji izjeme, danes so pravilo. Če ne dobiš službe po diplomi, vpišeš doktorat. Za primerjavo: moj stric je postal doktor pri svojih 55. letih in še danes je spoštovan strokovnjak na svojem področju. Bodo čez desetletja to tudi generacije sodobnih doktorčkov? Dvomim, saj je s postopnim razvrednotenjem sistema danes doktor v Sloveniji le še naziv in prav nič več.
Ne bom zanikala, da želje o doktoratu še tlijo v meni, vsekakor pa  če in ko jih bom prižgala, se to ne bo zgodilo v Sloveniji.


Objavljeno 2. 8. 2013

Ni komentarjev:

Objavite komentar