torek, 5. julij 2011

5 DNI NEMČIJE ZA 100 € (1. del)

V naslednjih nekaj blogih bom naredila kratek potopis s poceni petdnevnega potovanja po Porenju (Düsseldorf–Köln–Bonn). Za vse skupaj sem zapravila okoli 100 €, vendar je res, da sem naletela na dobre ljudi, ki so naju s prijateljico gostili in nama tako zmanjšali precejšen del stroškov. Torej 0 € za prenočitve, ampak z malo truda lahko vsak popotnik na spletni strani couchsurfing.org najde dobre ljudi, ki mu bodo odstopili kavč za noč ali dve. Ryanair in Couchsurfing za vse tiste z nizkim budgetom!

1. dan – ODHOD V VEČERNIH URAH
Če povratni karti Trst–Weeze (Düsseldorf), ki stane 16 €, prištejemo Ryanairove administracijske stroške in s sabo ne vzamemo nobenega kosa prtljage (razen 1 kosa ročne 10 kilogramske prtljage), potem za povratno karto odštejemo točno 28 €. Jaz sem toliko odštela zanjo, karta je bila kupljena slab mesec pred odhodom. Zelo poceni! Če bi šli dve osebi z avtomobilom, bi me vožnja v eno stran (skupaj s cestninami oz. vinjetami) stala okoli 65 €. Vendar pa … za to vožnjo bi porabila dobrih 10 ur, polet pa traja samo 1 uro in 45 minut. In če upoštevam opurtunitetne stroške izgubljenega časa in neudobja dolge vožnje z avtomobilom, potem so ti stroški še precej večji. In nikakor, po nobeni računici se vožnja v Düsseldorf in nazaj z avtom pač ne izplača!

Kot edini slabosti izbire letala bi izpostavila:
1.) pristanek v poznih večernih urah, t.j. ob 23.00, ko so povezave javnega prometa že skoraj nedelujoče
2.) letališče Weeze, ki je iz Düsseldorfa oddaljeno dobrih 60 kilometrov

Ravno kombinacija majhnega in oddaljenega letališča ter pozni pristanek otežuje iskanje transportnih povezav. Pa vendarle ni to taka slabost, ki bi vplivala na način potovanja. Vsekakor je letalo cenejše, hitrejše in udobnejše.

Odkar pa so pri Ryanairu uvedli sistem online chech-in pa še dodatno prihranite na času in ne rabite na letališče hoditi 2 uri prej, ampak samo pridete (do najkasneje pol ure prej) in odletite. Čist »v izi«!

2. dan – DÜSSELDORF: staro mestno jedro
Prvi dan sva s kolegico namenili raziskovanju ožjega Düsseldorfa. Ker nisva bili najbolje pripravljeni, saj zaradi pomanjkanja časa nisva že v naprej naštudirali vseh možnosti, kaj videti in obiskati, sva v centru najprej obiskali turistične informacije, kjer so nama prijazno svetovali, kaj naj si ogledava in nama dali nekaj turističnega materiala. Vodič in zemljevide sva imeli s seboj. Kot pravi geograf ne grem nikamor brez zemljevida J. Ker je bil ta izlet v Nemčijo zastavljen bolj kot oddih, tempo raziskovanja ni bil ubijalen.

Sprehodili sva se po starem mestnem jedru, nato po promenadi ob Renu do televizijskega stolpa (Rheinturm), mojstrovin znamenitega Franka O. Gehryja (Neuer Zollhof) in steklenih mestnih vrat (Stadttor). Pot sva nadaljevali po Haroldstrasse vse do začetka »raja za vse šoping navdušence z globoko denarnico« oz. bolj znano kot Königsallee. Nato sva odšli naprej proti severu mimo parka Hofgarten, operne hiše, muzeja K20 in ostalih zgradb do koncertne dvorane Tonhalle ter muzeja stekla in keramike, kjer sva zaključili dnevni ogled.

Pogled iz centra proti Rheinturmu.

Gehryjeve stvaritve.

Vreme nama ta dan ni bilo najbolj naklonjeno, vendar, kot se je naslednji dan izkazalo, VEDNO je lahko še slabše in deževalo je čisto cel dan.

V starem mestnem jedru sva si ogledali baziliko sv. Lambertusa, mestno hišo, pred katero stoji kip Jana Wella, »najdaljši bar na svetu« kot sami poimenujejo ulico z neštetimi bari in lokali, baročno protestantsko cerkev Neanderkirche, hiše in ostale zanimive arhitekturne stvaritve.

Na najdaljšem baru na svetu lahko pijete in vozite hkrati.

Promenada ob Renu je čudovita, nova in lično urejena. Lahko rečem najlepša v primerjavi z Bonnom in Kölnom. Nasajena je z drevoredom platan, ki se vijejo vse do televizijskega stolpa. Ker nama jo je zagodlo vreme z oblaki in meglicami sva izpustili vzpon na vrh Rheinturma, saj ne bi bile deležne čudovitega razgleda. To sva nadoknadili zadnji dan, ko sva se vračali na letališče in imeli precej odvečnega časa, pa tudi nebo je bilo brez oblačka. Če le vreme dovoljuje, potem je Düsseldorf z neba čudovit.

Z višav.

Tole mestece ob Renu se ti zares hitro prikupi zaradi svoje urejenosti, mirnosti in nekakšne pozitivne klime. Horde turistov ne begajo sem in tja, se prerivajo in motijo mestno življenje in zato mesto deluje precej mirno in na trenutke neživo. Pa vendar imam veliko rajši taka mesta kot pa tiste betonske norišnice, kjer se vsem nekam mudi.

Park Hofgarten res ni najlepši in mesto je zaradi nove nastajajoče podzemne linije precej »v gradnji« pa vendarle mi je mesto pustilo pozitiven vtis. Je pa res da 1 dan zadostuje za ogled, če se preveč ne posvečamo šopingiranju in obiskovanju vseh muzejev. Le ena stvar me je precej prizadela – da sem na Königsallee lahko le pasla oči, saj je razen H&M-a vse izven mojega finančnega dosega.