torek, 26. julij 2011

NEPRAVIČNE OBČINE ALI NEPRAVIČNA DRŽAVA?

EMŠO mi nič več ne deluje v prid. Ker sem že tako zeeeeelo stara študentka, sem ravno v trenutku poslavljanja od bonitet osnovnega in dodatnega zdravstvenega zavarovanja preko staršev. Še malo in čisto sama bom morala vsak mesec plačevati tako osnovno kot dodatno zdravstveno zavarovanje.  Sama, samcata, brez službe, brez dohodkov in brez denarja. To dvoje skupaj znese tam okoli 40 € na mesec. Seveda še vedno upam, da se me bodo starši vsak mesec sproti usmilili in mi plačevali to zavarovanje, samo kljub vsemu ni ravno prijeten občutek, da bodo morali plačevati še to, ko pa že sedaj živim na njihov račun. Počutim se prav bedno. In nezadovoljno.

Pa saj sem še študent. Absolvent brez dohodkov. In za enkrat še vedno brez službe na vidiku. Kje si, ti pravična država? Nikjer te ni, ti nepravičnica!

Nisem edina, ki se je znašla v tej godlji. Nekaj mojih kolegic je šlo ravno pred mesecem ali dvema čez ta isti postopek. Takrat ko so izgubile pravico do zdravstvenega zavarovanja, so šle na svojo občino, podale neko vlogo oz. prošnjo in takoj so jim odobrili plačevanje osnovnega zdravstvenega zavarovanja. Dodatno pa so seveda plačevale same. Saj je res, da je dodatno zavarovanje tisto dražje, osnovno pa stane »le« nekaj čez 14 € mesečno, samo je pa tudi res, da če si študent brez dohodkov, ti pa tudi tistih »le« 14 € pomeni kar nekaj.

Glede na izkušnje mojih kolegic, seveda tudi jaz brez pomislekov in vsa zadovoljna, da bom vsaj malo zmanjšala ta znesek zavarovanja (A ni razlika, če rečem, da moram mesečno plačevati 25 € ali pa 40 €?? Meni se prvo sliši precej manj.) odidem na svojo občino z izpolnjeno vlogo. In doživim šok. Pravijo mi, da ne bo nič s plačevanjem osnovnega zavarovanja, saj da živim pri starših in da se tako upoštevajo tudi vsi njihovi dohodki in premoženje. In veste kakšen je cenzus v naši občini, da se osebi odobri ta vloga?! 143 € na družinskega člana mesečno. Kaj si ja ti nor! Še cigani imajo več doklad, da presežejo ta cenzus. Kdo je potem sploh upravičen do tega osnovnega zavarovanja – morda brezposelna mati samohranilka s tremi ali več otroki?!

Seveda jaz sama ne bi presegla tega cenzusa, ker moji dohodki so res nulti vsak mesec. Samo tega občinarji oz. naša država ne razume in me avtomatično, ker živim še vedno pri starših kakopak, obravnavajo kot del družine, kjer so starši čisto navdušeni nad dejstvom, da še vedno denarno podpirajo svojo hčer!  Draga občina, kje pa piše, da vsi starši komaj čakajo, da bodo otroku plačevali še zdravstveno zavarovanje vsak mesec in kje sploh piše, da so mi ga dolžni in da mi ga res bodo?! Nikjer tega NE piše, zato ne razumem, kako lahko kar tako samoumevno sklepate, da so dohodki celice, kjer za enkrat prebivam, enakovredni MOJIM dohodkom?!

Lahko bi zlahka razumela, da mi ta finančna podpora ne pripada, v kolikor bi bilo enako po vseh občinah. Pa OČITNO ni. Zakaj pa so moje kolegice brez vprašanj, brez dokazil, brez bančnih izpiskov celotne familije in brez vsakršnih komplikacij dobile to financiranje osnovnega zdravstvenega zavarovanja?

Moti me samo ena stvar: Če je zakon, naj bo ENAK za vse in naj se izvaja povsod. Ne pa da jaz ostanem brez, večina drugih v enaki situaciji pa dobi tistih 14 € mesečno. In ko sem občinarki direktno povedala, kako je po drugih občinah in navedla primere mojih kolegic, je na mojo trditev izjavila le to, da je tak slovenski zakon in zdrdrala naslov zakona, številke členov in kje si ga lahko preberem.

Brala ga seveda nisem in ga ne bom. Samo če ta zakon zares obstaja, naj bo enak za vse in pika. Kdo je torej kriv za nastalo situacijo: občine, ki izvajajo oz. ne izvajajo zakonov  ali »demokratična« država? Ne vem, vem pa to, da je naš sistem zares usran! No 0,5 %  krivde je tudi moje, ker še nimam službe … pa vendarle bi lahko tudi za slednje zlahka okrcala državo, njen prečudoviti šolski sistem ter zakon o študentskem delu, ki novopečenim diplomantom odžira prave službe!

Na koncu koncev je tako, da bolj kot za tistih 14 € se mi gre za PRINCIP! In seveda, zopet se je izkazalo, da je moja država butalska, občina pa še bolj!

Ni komentarjev:

Objavite komentar